Boala parodontala

Boala parodontală reprezintă o afecțiune serioasă!

Termenul ”periodontal” înseamnă ”în jurul dintelui”
Deci boala parodontală este boala țesuturilor ce suțin dintele.
Problemele încep cu placa bacteriană.
Dacă acest strat fin și lipicios (biofilmul) nu este curățat temeinic de pe dinți, pe măsura trecerii timpului, mineralele din salivă îl vor transforma în piatră.

Așa apare tartrul!

Este de așteptat ca acest strat dur de bacterii mineralizate aflat jurul dinților să determine inflamarea gingiilor.
Când gingiile sunt roșii, umflate și sângerează cu ușurință înseamnă că s-a instalat deja gingivita.

Cu ajutorul medicului dentist, gingivita poate fi tratată cu ușurință.

Dacă o neglijați pentru câțiva ani, placa bacteriană se va răspândi și va crește sub rebordul gingival.
Aceste bacterii vor determina organismul să lupte împotriva propriilor celule.
Astfel țesuturile ce susțin dinții, gingiile și osul, sunt distruse.

Apar pungi parodontale, tot mai adânci, pe măsură ce gingiile sunt desprinse de pe rădăcini.
Pentru că acest lucru se întâmplă pe nesimțite pacientul nu își dă seama că ceva este în neregulă până când devine prea târziu și dinții încep să se miște sau pungile parodontale se suprainfectează și dor.

Ca să trateze boala parodontală medicul dentist trebuie să îndeparteze în totalitate tartrul de pe suprafața rădăcinilor.
Această manoperă poate dura destul de mult datorită accesului limitat și este realizată cu instrumente de mână sau cu aparatul de detartraj astfel, cu ajutorul vibrațiilor și al jetului de aer/apa îndepărtează tartrul de pe dinți.
Asta e tot ce poate face medicul dentist.

Pacientul trebuie să mențină o igienă riguroasă prin periaj dentar corect, folosirea aței dentare și a dușului bucal.
Acest lucru va reduce formarea placii dentare și apariția tartrului de la bun început.

Dacă vă doriți dinți sănătoși renunțați la fumat!

Fumatul va determina, în timp, o vascularizație scăzută a țesuturilor mucozale implicit o rezistență scăzută a acestora în fața plăcii bacteriene.

Boala parodontală se instalează în perioade mari de timp (ani).

Vizitele regulate la dentist vă ajută să evitați această boală.

În funcție de dificultatea tratamentului, prețurile încep de la 80 de lei detartraj/arcada.
Dacă este nevoie de anestezie, aceasta este tarifată separat costul fiind de 50 de lei.

Lista detaliată de preturi o puteți consulta aici:

Preturi dentist 2017 Consultația gratuită

phone22