Prolapsul de valvă mitrală

Prolapsul de valvă mitrală este una dintre afecţiunile cele mai frecvente ale inimii. El apare atunci când cele două valvule care formează valva mitrală bombează în atriul stâng şi nu se închid etanş.
Valva mitrală este o structură care separă atriul stâng de ventriculul stâng.  În mod normal sângele trece din atriul stâng în ventriculul stang în timpul diastolei, valva mitrală fiind deschisă, apoi valva mitrală se închide şi sângele trece mai departe în aortă în timpul sistolei.
Când valva mitrală nu se închide perfect sângele trece din ventricul înapoi în atriu apărând aşa numita insuficienţă mitrală.Prolapsul de valvă mitrală afectează aproximativ 2 procente din populaţia adultă.
Manifestări clinice
Unii pacienţi pot fi asimptomatici toată viaţa, diagnosticarea acestei afecţiuni reprezentând o surpriză pentru ei.
Când apar simptome, acestea sunt foarte variate de la un pacient la altul.

Astfel poate apărea :
-ritm cardiac neregulat (aritmii)
-ameţeli
-respiraţie îngreunată (dispnee)
-oboseală
-tuse
-anxietate şi panică
-durere toracică care nu e datorată unei afecţiuni coronariene.

Cauza prolapsului de valvă mitrală nu este cunoscută. Poate fi ereditară, sau poate apărea în boala coronariană, boli ale ţesutului conjunctiv.

Tratament
La majoritatea pacienţilor afecţiunea este asimptomatică şi nu necesită tratament sau schimbarea stilului de viaţă. De asemenea nu produce scăderea speranţei de viaţă.
Tratamentul este necesar doar atunci când simptomatologia se agravează.
Complicaţiile care pot apărea sunt insuficienţa mitrală gravă, endocardită, trombembolii, aritmii. În caz de prolaps de valvă mitrală cu suflu sistolic este necesară profilaxia endocarditei bacteriene

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *