Fluoroza dentara. Simptome și diagnostic

Fluoroza dentara

Este o afecțiune care apare în urma consumului unei cantități mari de fluor în perioada de formare a dinților. Fluoroza dentara afectează numai aspectul extern al dinților și nu produce carii.

Fluoroza dentara se manifestă prin apariția unor pete maronii sau pete colorate. Fluoroza dentara poate cauza schimbari ușoare la nivelul culorii dinților sau schimbări mai vizibile. Fluoroza dentara nu apare în cazul în care dinții au erupt.

Fluoroza dentara este și o problema de cosmetică dentară. Uneori, are o formă atât de ușoară încât numai dentistul o poate detecta. Majoritatea cazurilor de fluoroza apar atunci când copilului i se administrează suplimente pe bază de fluor, neținandu-se cont de faptul că apa de la robinet conține deja destul fluor. Fluoroza dentara apare și în cazul în care copilul înghite frecvent pastă de dinți atunci când se spală pe dinți.

Simptome

fluoroza dentaraDintii afectați de o formă ușoară de fluoroza dentara nu prezintă schimbări vizibile la nivelul suprafețelor dentare. Forma moderată de fluoroza dentara provoacă apariția unor linii, dungi sau pete albe. În formele mai severe de fluoroza dentara, dinții se pot păta și pot prezenta pete de culoare maro, gri, sau negre. Smalțul dentar poate căpăta o forma neobișnuită.

Diagnostic

Dentistul vă va pune întrebări cu privire la consumul de fluor al copilului. Astfel, acesta va determina dacă petele de la nivelul smalțului dentar sunt cauzate de fluoroza dentara. Dentistul vă va întreba despre afecțiunile din trecut care ar fi putut cauza schimbări la nivelul dinților.
Există și alte afecțiuni care pot avea simptome asemănătoare cu fluoroza dentara.

Defectele de dezvoltare și problemele de la nivelul craniului și oaselor pot afecta structurile smalțului și dentinei. Stările febrile mari sau unele traume (cum ar fi o căzătură ce afectează dinții) pot duce la apariția petelelor de pigmentație de la nivelul dinților.

Petele provocate de fluoroza dentara sunt permanente și se pot îngălbeni odata cu trecerea timpului.

Articol înrudit:  Fluorizarea dintilor