Cum ne afectează consumul de zahăr dinții?


Cum ne afectează consumul de zahăr dinții?

Zahărul sau sucroza , după denumirea sa științifică, este o substanță dulce, cristalizată, obținută din diverse plante, cel mai adesea din trestia de zahăr sau sfecla de zahăr.

Acesta este folosit pentru a îndulci diverse băuturi sau alimente, dar și de către microorganisme pentru înmulțire și dezvoltare.

Zaharurile din alimente și băuturi joacă un rol major în dezvoltarea cariilor dentare. Bacteriile din placa dentară folosesc zahărul ca sursa de energie și eliberează acizi organici ca produși reziduali, aceștia dizolvând treptat smalțul dinților.

Dinții dvs. sunt adesea atacați de acizii organici rezultați în urma fermentarii zahărului de către microorganismele din cavitatea bucală, dar aceste daune sunt reversibile.

Acizii leagă mineralele din smalț printr-un proces numit demineralizare. Din fericire, procesul natural de remineralizare înlocuiește acele minerale și întărește dinții din nou iar saliva dvs. joacă un rol cheie.

Saliva conține minerale precum calciu și fosfați pentru a ajuta la repararea dinților.

Fluorul este un alt mineral care participă la întărirea smalțului slăbit. Cu toate acestea, dacă consumați dulciuri în exces pe parcursul zilei, înlocuirea mineralelor pierdute se va produce cu dificultate sau deloc, nemaiputând preveni efectele zahărului asupra dinților.

Ce putem face pentru a limita efectele negative ale zahărului asupra dinților?

În primul rând, încercați pe cât posibil să limitați cantitatea de zahăr din dieta dumneavoastră, înlocuindu-l cu variante mai sănătoase și mai blânde cu dinții dumneavostră.

O alternativă a zahărului poate fi xilitolul, care are o capacitate de îndulcire egală cu a acestuia, însă nu are niciunul dintre efectele negative pe care zahărul le are.

Frecvent, xilitolul este găsit în guma de mestecat și bomboanele fără zahăr, precum și în pastele de dinți.

Acesta prezintă avantajele că poate prevenii apariția cariilor cauzate de bacterii și poate inhiba acumularea plăcii bacteriene. Totuși, xilitolul este bine a fi consumat cu moderație.

Este recomandat ca după consumarea unor alimente cu conținut crescut de zahăr, să periați dinții folosind o pastă cu fluor și să utilizați ața dentară sau irigator bucal în mod regulat.

Periatul dinților poate fi înlocuit, atunci când acesta nu se poate efectua, cu mestecatul gumelor fără zahăr, acestea având proprietatea de a stimula glandele salivare ducând astfel la creșterea fluxului de saliva, ea fiind cea mai bună apărare naturală împotriva demineralizării.

De asemenea, ar trebui să încercați să evitați orice lucru care ar putea avea efectul opus, deshidratându-vă cavitatea orală, cum ar fi de exemplu alcoolul și apele de gură pe bază de alcool.

În plus, este bine să reduceți carbohidrații și să evitați alimentele dulci, lipicioase care pot adera de suprafețele dentare.

Este foarte important și cât de repede este consumat zahărul, deoarece cu cât acesta intră mai mult timp în contact cu dinții dumneavostră cu atât de mult există riscul apariției cariilor dentare.

În concluzie, zahărul afectează structura dinților într-un mod negativ, ducând la probleme dentare care pot fi rezolvate doar de către medicul dentist.

Pentru a păstra un timp cât mai îndelungat integritatea dinților dumneavostră este necesar să conștientizați efectele distructive ale zahărului și să încercați pe cât posibil limitarea acestuia în dieta dumneavostră.