Ce este important să cunoaștem înainte de un tratament ortodontic?

Aparatele dentare sunt un tratament excelent de îndreptare a dinților care permite pacienților să se bucure de dinți mai drepți și mai frumoși.

Nu numai că dinții drepți sunt văzuți mai atractivi, dar sunt mai ușor de igienizat și, prin urmare, sunt mai puțin predispuși la probleme precum cariile și durerile de dinți mai târziu în viață.

Rezultatele bune pe care le au aparatele orodontice sunt cu siguranță ceva de care să vă entuziasmați, dar dacă sunteți ca majoritatea pacienților, aveți, de asemenea, câteva întrebări și îngrijorări cu privire la ce schimbări va produce acest tratament.

Puteți avea aparat dentar la orice vârstă

Aparatele dentare sunt asociate cel mai frecvent cu adolescenții, pur și simplu pentru că la aceștia sunt cele mai frecvent obsevare.

Cu toate acestea, nu există o limită de vârstă pentru acest tip de tratament corectiv, astfel încât să nu renunțați la acesta din cauza unor stereotipuri. Puteți utiliza aparatele dentare pentru vă corecta dinții nealiniați la orice vârstă, atât timp cât dinții și gingiile sunt sănătoși, întrucât aparatele ortodontice pun o presiune suplimentară asupra gingiilor.

În mod firesc, trebuie să aveți un țesut gingival dur, robust și flexibil, capabil să revină la forma inițială.

Cât timp necesită purtate aparatele dentare?

Când vă vizitați ortodontul pentru a vă pune aparatul dentar, acesta vă va oferi adesea o estimare a cât timp va trebui să-l purtați.

Cu cât dinții sunt mai nealiniați, cu atât va trebui să-l purtați mai mult. Nu uitați, însă, că acest interval de timp este o estimare.

Pe măsură ce ortodontul dumneavoastră observă mișcările suferite de dinții dvs., ca reacție la aparatul dentar, acesta poate ajusta perioada de tratament în consecință.

Majoritatea copiilor și adolescenților le poartă timp de aproximativ doi ani, deși unele alinieri ușoare pot fi corectate într-un an, iar cele mai severe cazuri pot dura până la trei ani.

Dacă sunteți un adult care primește tratament ortodontic pentru a corecta dinții care s-au mutat din poziția pe care ați obținut-o în trecut, ca urmare a purtării unui aparat dentar, timpul aproximativ în aceste cazuri este de 6 luni până la 1 an.

Acest tratament este dureros?

Din păcate, purtarea și obișnuirea cu aparatul dentar nu este un proces fără durere.

Noile senzații și presiunea asupra dinților dvs. vor provoca dureri. Este posibil să simțiți un disconfort la nivelul mucoasei gingivale și labiale deoarece cavitatea orală nu este obișnuită să aibă atât de mult metal sau plastic aproape de țesuturi.

Toate aceste reacții adverse dureroase ar trebui să se reducă după câteva săptămâni. În funcție de fiecare persoană, durerile diferă, de aceea nu trebuie să vă sperie poveștile altora despre cât de dureros a fost acest tratament.

Trebuie să vă amintiți că obiectivul final este o gură mai sănătoasă și un zâmbet mult mai frumos.

Medicul stomatolog vă poate prescrie un medicament calmant pentru a vă ajuta în combaterea durerii. Masticația și fonația vor fi dificile la început, dar trebuie doar să fii cu ochii pe obiectivul final – un zâmbet perfect.