Sistemul imunitar și igiena orală

Există o legătură puternică între sănătatea dumneavoastră orală și sănătatea generală, iar oamenii de știință găsesc tot mai multe conexiuni cu fiecare studiu. Dacă nu sunt eliminate sau reduse, bacteriile din cavitatea orală pot afecta multe sisteme diferite din organism.

Bolile de inimă, afecțiunile pulmonare, demența și complicațiile diabetice au fost asociate cu o igienă orală precară.

Sănătatea orală deficitară înseamnă mult mai mult decât simple carii și boli ale gingiilor. Poate avea efecte debilitante asupra întregului corp. Acesta este motivul pentru care am fost învățați să ne spălăm pe dinți de două ori pe zi, să folosim ața dentară și să limităm aportul de zahăr.

Dacă nu faceți acest lucru, vă puteți supune unui risc crescut de consecințe pe termen lung pentru sănătate, iar unul dintre ele este un sistem imunitar compromis. Se cunoaște cât de important este un sistem imun nealterat, mai ales în perioadele cu viroze, pandemii și altele.

Dacă nu vă îngrijiți în mod corespunzător dinții sau nu mergeți la medicul dentist în mod regulat, puteți avea o infecție bacteriană care proliferează necontrolat la nivelul cavității bucale. Aceste bacterii pot intra în fluxul sanguin prin intermediul gingiilor bolnave sau prim locuri în care dinții sunt deteriorați sau lipsesc.

Acest lucru declanșează un răspuns imun în organism, iar proteina C-reactivă, sau CRP, este eliberată din ficat. CRP este o substanță care este eliberată ori de câte ori există un fel de inflamație. Pe scurt, este un răspuns natural și adecvat care nu influențează negativ organismul, dar dacă CRP este eliberat constant (posibil din cauza bacteriilor din gură care provoacă inflamații), atunci poate declanșa o reacție în lanț care în cele din urmă duce la probleme de sănătate.

Nivelurile ridicate de CRP în fluxul sanguin au fost legate de un risc crescut de atacuri de cord atât la bărbați, cât și la femei. Medicii verifică nivelurile de proteină C-reactivă pentru a evalua riscul de atac de cord sau accident vascular cerebral. Cu cât nivelul CRP este mai mare, cu atât aveți un risc mai mare.

Același răspuns imun a fost dovedit periculos și pentru feți. Femeile însărcinate cu un răspuns imun crescut pot activa sistemul imunitar al bebelușului. Cât timp copilul este în uter, sistemul imunitar nu este folosit pentru că nu a fost complet dezvoltat. Acest lucru poate fi dăunător pentru copil și a fost conectat cu dezvoltarea paraliziei cerebrale. Bacteriile din cavitatea orală pot duce, de asemenea, la nașterea prematură, ceea ce poate provoca alte complicații pentru un nou-născut.

Dacă săriți o noapte peste periajul dinților nu este atât de daunător, însă dacă acest obicei continuă multe săptămâni sau luni la rând, poate duce la o acumulare masivă de bacterii care se acumulează la nivelul dinților și gingiilor, favorizând inflamația gingivală și apariția cariilor dentare. Este mult mai bine să preveniți decât să tratați, iar prevenția se poate realiza ușor prin acordarea de 4-5 minute, în fiecare seara și dimineață, igienei dvs. orale.