Gingivectomia

Gingivectomia este o intervenție parodontală prin care se îndepărtează și reformează țesutul gingival bolnav sau alte acumulări gingivale legate de afecțiuni subiacente grave.

Pentru afecțiuni gingivale cronice, gingivectomia este utilizată după ce au fost încercate alte metode nechirurgicale și înainte ca boala gingivală să fi avansat suficient pentru a pune în pericol ligamentele și osul care sprijină dinții.

Procedura constă în îndepărtarea totală a unei porțiuni de gingie din jurul unui dinte sau a mai multora pentru a trata boala gingivală sau pentru a prelungi înălțimea sau lățimea unui dinte sau o secțiune de dinți.

De obicei, această procedură este efectuată de un medic stomatolog cu specializare în chirurgie parodontală.

Un alt tip de intervenție parodontală se numește gingivoplastie. O gingivoplastie este diferită de o gingivectomie, deoarece prima implică doar o îndepărtare parțială a gingiilor, pe când în gingivectomie se elimină o porțiune întreagă dintr-o secțiune gingivală.

Gingivectomia din motive estetice este total opțională. Mulți medici stomatologi nu o recomandă decât dacă riscurile sunt mici sau această procedură reprezintă o necesitate.

Dacă doriți să vă îmbunătățiți zâmbetul prin această procedură, este important să discutați în prealabil cu un medic stomatolog pentru a fi conștienți de argumentele pro și contra ale unei gingivectomii elective.

O gingivectomie durează de la 30 până la 60 de minute, în funcție de cât de mult țesut gingival necesită a fi îndepărtat.

Procedurile minore care implică un singur dinte sau un grup mai mic de dinți se vor realiza într-o singură ședință, pe când îndepărtarea sau remodelarea gingiilor pe o întreagă arcadă dentară se va face în mai multe ședințe, în funcție de decizia luată de medicul stomatolog.

Gingivectomia se realizează sub anestezie locală, iar incizia gingiei se poate realiza atât prin procedura clasică, cu bisturiul, cât și cu ajutorul laserului.

Odată ce țesutul a fost tăiat, dentistul dvs. va utiliza probabil un instrument laser pentru a vaporiza țesutul rămas și a oferi formă gingiei. După finalizarea procedurii, un pansament chirurgical este plasat în jurul dinților și gingiilor pentru aproximativ o săptămână.

Chirurgia parodontală prezintă puține riscuri. Cu toate acestea, există riscul introducerii unei infecții în fluxul sanguin. Unii chirurgi recomandă un tratament cu antibiotice înainte și după operație.

Este posibil să nu simțiți durere imediat după încheierea gingivectomiei, dar pe măsură ce anestezia locală își pierde efectul, durerea poate fi mai ascuțită sau mai persistentă. Un medicament împotriva durerii poate ajuta la calmarea acesteia.

Gingiile dvs. vor sângera probabil pentru câteva zile. Înlocuiți pansamentele periodic până când sângerarea se oprește sau până când medicul stomatolog decide că v-ați vindecat și le puteți îndepărta.

Este posibil, de asemenea, să aveți dureri la nivelul maxilarului. Medicul dentist va recomanda consumarea alimentelor moi, astfel încât mâncarea să nu vă irite sau să vă deterioreze gingiile în cursul procesului de vindecare.

Încercați să aplicați o compresă rece pentru a calma orice durere sau iritație apărută. În plus, clătiți frecvent gura cu apă sărată caldă sau o soluție salină pentru a menține zona fără bacterii sau alte substanțe iritante.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *