Boala muscaturii de capusa

Boala Lyme este o infectie cauzata de bacteria Borrelia burgdorferi, de aceea boala mai este numită Borelioza sau boala muscaturii de căpuşă.

Ea se manifestă prin: erupţie specifică roşie la locul muşcăturii de căpuşă, cefalee, frisoane şi febră, dureri generalizate, inflamaţie articulară şi artrită.  Boala Lyme este dificil de diagnosticat doarece ea seamănă cu alte boli. O erupţie caracteristică roşie, în formă de ţintă apare de obicei la locul muşcăturii de căpuşă, urmată de cefalee, frisoane, febră, dureri şi rigiditate a corpului.
Uneori muşcătura poate trece neobservată. Câteva săptămâni mai târziu, persoana prezintă paralizie facială, inflamaţie articulară,  simptome neurologice numeroase şi, uneori, palpitaţii şi bloc cardiac, o stare în care impulsurile nu sunt conduse normal prin inimă. Medicul vă poate face un test de sânge pentru verificarea anticorpilor din organism dar testul nu este întotdeauna concludent.
Depistată la timp boala poate fi tratată cu medicamente. Dacă nu este tratată la timp, pot apărea complicaţii care să implice articulaţiile, inima şi sistemul nervos central şi periferic.
Tratamentul constă în antibiotice ca doxiciclină sau ampicilină. Aspirina şi alte medicamente antiinflamatoare pot ameliora inflamaţia articulară.
Când mergeţi în zone împădurite sau cu iarbă, purtaţi pantofi, haine deschise la culoare, pantaloni lungi, şosete, cămăşi cu mânecă lungă. Aplicaţi dezinfectant pentru căpuşe pe haine şi piele. Căutaţi-vă de căpuşe dvs şi animalul de casă pe care îl aveţi. Dacă le găsiţi, îndepărtaţile prin folosirea unei pensete, nu le zdrobiţi. Trageţi-o cu grijă şi complet. Dacă s-a ataşat de mai puţin de 24 de ore infecţia nu apare dar este bine să mergeţi la un medic.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *