Vitamina C


Vitamina C (acidul ascorbic) reprezinta un antioxidant de exceptie ce contribuie activ la franarea proceselor degenerative din organism.

Facand parte din grupa vitaminelor hidrosolubile (solubile in apa) vitamina C se elimina in cantitati mari din organism.

Organismul uman nu isi poate sintetiza propria vitamina C si tocmai de aceea trebuie sa si-o procure din alimente sau din alte surse.Potrivit studiilor clinice, organismul uman nu poate face rezervă de vitamina C şi nu o poate reţine în corp mai mult de câteva ore.

Vitamina C este foarte importantă într-o serie întreagă de afecţiuni, cum ar fi în mod special infecţiile, în cazurile de gripă, dar este recomandată şi în alte afecţiuni, în cazul femeilor însărcinate, cele care alăptează, persoanelor în vârstă a căror imunitate este scăzută, celor care au activitate intensivă şi sunt supuse stresului sau suprasolicitării, precum şi celor cu o dietă neechilibrată.

Vitamina C se pierde foarte repede în situaţiile în care este căldură, în cazul în care sunt radiaţii ultraviolete sau al unor metale, precum cupru sau fier.O atenţie deosebită este îndreptată către pacienţii fumători sau consumatori frecvenţi de băuturi alcoolice.
De aceasta vitamina este nevoie  pentru sinteza de colagen, care se găseşte în ţesutul osos şi dentar, în tegumente, lipsa acesteia făcând ca îmbătrânirea să se producă mai devreme. În combinaţie cu vitamina P, ea contribuie la creşterea rezistenţei vasele capilare, lipsa ei putând duce la hemoragii. Vitamina C este implicată de asemenea în metabolismul sintezei carnitinei, o substanţă esenţială în metabolismul acizilor graşi.Ea permite să se dezvolte colesterolul bun şi asigură protecţia împotriva bolilor cardiovasculare.Vitamina C este implicată în producerea hematiilor, fiind indicată în anemii.Cel mai important rol al vitaminei C este creşterea rezistenţei la infecţii, a imunităţii organismului, distruge microbii şi infecţiile în mod deosebit în perioada de frig. De altfel, ea se şi recomandă în această perioadă.
Vitamina C se găseşte mai mult în coaja fructelor cum este cazul mărului. Printre cele mai importante alimente care sunt bogate în vitamina C se află: ardeiul gras roşu, pătrunjelul verde, mărarul, coacăzele.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.