Importanţa asistentei în cabinetul dentar
Un cabinet dentar simplu sau o clinică au toate la bază personalul fără de care nu se poate menţine funcţionalitatea acestora.
Fiecare membru are un rol deosebit de important, recepţionera sau registratorul medical, managerul care se ocupă de primirea pacienţilor şi informarea acestora, asistentele care facilitează munca medicului şi care asigură întregul necesar de instrumente pentru efectuarea tratamentului şi medicul sau medicii care comunică şi execută tratamentele.
Fiecare membru are un rol bine definit iar proasta funcţionare a unui anumit sector influenţează fără doar şi poate buna conduită terapeutică in ansamblul ei.
Cu toate că medicul stomatolog este în prim plan atunci când vine vorba despre tratamentele stomatologice, de foarte multe ori, asistenta deţine un rol cheie în înfăptuirea acestora.
Munca de asistentă este una complexa iar cine doreşte să îmbrăţişeze această meserie trebuie să aiba in vedere ca nu este o meserie usoara.
Pentru că asistenta este cea care menţine legătura dintre medic şi pacienti şi deţine un rol important înainte şi după efectuarea tratamentului, aceasta trebuie să posede o serie de calităţi pe care le vom menţiona după cum urmează :
- Empatie – este prima calitate, după noi cea mai importantă pe care o asistentă trebuie să o deţină.
Asistenta trebuie să iubească să dialogheze cu pacienţii, să fie o fire deschisă, sociabilă.
Atitudinea acesteia trebuie să fie una relaxată şi relaxantă pentru că pacienţii deja se simt mai mult sau mai putin stresaţi când vin la stomatolog.
De asemenea, aceasta trebuie să ştie să răspundă cu calm întrebărilor adresate de către pacienţi, chiar şi atunci când pacienţii tind să devină agitaţi, insistenţi şi supărători. - Respect – întotdeauna, munca ce implică contactul direct cu oamenii a fost şi va dificilă, de aceea asistenta trebuie să arate respect chiar şi atunci când pacienţii nu îl merită.
De asemenea, chiar şi atunci când situaţiile tind să scape uşor de sub control o asistentă trebuie să rămână fermă şi respectuoasă, fără însă să devină umilită de pătre pacient. - Un caracter puternic – de multe ori, manoperele, mai ales în unele specialităţi, pot fi sângeroase sau dureroase, de aceea este bine ca asistenta să aibă o bună toleranţă la vederea sângelui sau a altor fluide care pot să provoace în mod normal greaţă sau chiar starea de leşin.
- Atenţia la detalii – pacientul merită cel mai bun tratament atunci când se află în scaunul dentar, de aceea asistenta trebuie să fie atentă de la început şi până la final.
Deşi la final de program poate să fie un lucru mai greu de obţinut, este esențial ca asistenta să rămână concentrată , întrucât sănătatea pacientului este pe primul loc.
Toate instrumentele utilizate de medicul dentist trebuie să fie sterilizate riguros și puse la locul lor pentru desfășurarea unui tratament dentar complet și corect.
Asistenta trebuie să prezinte dorinţa de a se forma continuu şi a învăţa mereu lucruri şi tehnici noi.
Nu există asistenta perfectă, cum nu există nici medicul perfect, pacientul perfect, în speţă persoana perfectă.
De aceea, fiecare parte trebuie să îşi dea interesul pentru ca munca să iasă cât mai bine.