Limba neagra paroasa – Aspergillus Niger

Limba neagra paroasa

Limba neagra paroasaAspergillus Niger este un fung ce poate fi întâlnit în întreg organismul, inclusiv în cavitatea orală.

Cea mai frecventă localizare este însă cea pulmonară. Acest microorganism este unul oprtunist, adică poate fi regăsit în condiţii normale în corpul uman, mecanismele de apărare reuşind să menţină starea de sanătate a organismului.

Astfel, nu apar manifestări clinice sau alterarea stării de sănătate a pacientului. Totuşi, în condiţii de scădere a imunităţii, aceştia îşi pot exprima potenţialul patogen. Infecţia produsă de Aspergillus Niger se numeşte aspergiloză.

Aspergillus Niger în mediul înconjurător

Bacteria din clasa fungilor se regăseşte în sol, în materii organice, în mucegauri, praf, apă şi a putut fi izolată şi din sistemele de aer condiţionat. Aspergillus reprezintă o clasă mare de fungi din care doar câteva specii sunt patogene pentru om, precum Aspergillus Niger.

Sensibilitatea organismului la Aspergillus Niger

Aspergillus Niger nu are aceeaşi acţiune asupra tuturor structurilor organismului uman. Există situsuri susceptibile la atacul Aspergillus Niger, unde ciuperca găseşte condiţiile necesare multiplicării şi invaziei. Acestea sunt :

• Tractul respirator
  • Suprafeţele cutanate
  • Patul unghial
  • Cavităţile sinusale
  • Urechea externă
Răspândirea Aspergillus Niger

Aspergillus Niger se poate identifica la niveluri variate. Principalele tipuri de simptome pe care contactul cu sporii Aspergillus Niger le pot da sunt :

• Manifestări toxice – datorate conţinului de alfatroxină din sporii Aspergillus Niger
  • Manifestări alergice – apar în locusurile cu concentraţii mari de Aspergillus. Persoanele care suferă de astm bronşic sunt predispuse la a dezvolta reacţii alergice.
  • Infecţii – persoanele cu sistemul imun deprimat pot dezvolta infecţia numită aspergiloză, în urma pătrunderii fungului în căile respiratorii.
Sinuzita cauzată de Aspergillus Niger

Sinusurile sunt cavităţi regăsite în oasele craniului ce realizează comunicarea diferitor segmente aflate la acest nivel. Sinusurile maxilare, în număr de două, cavităţi ale osului maxilar, sunt des afectate de Aspergillus. Infecţia sinusală poartă numele de sinuzită şi poate interesa persoanele de orice vârstă care prezintă un sistem imun deprimat. Cunoaşterea simptomelor ajută la stabilirea diagnosticului şi instituirea corectă a tratamentului.

Simptome în sinuzită
  • Cefalee
  • Dureri la nivelul sinusului afectat
  • Rinoree (scurgeri de substanţă vâscoasă, incoloră, din cavităţile nazale) care nu cedează la administrarea locală de cortizon.

Prin testele imagistice se pot obţine date importante pentru stabilirea diagnosticului şi instituirea tratamentului.

Tratamentul sinuzitei cu Aspergillus

Este bine de ştiu că uneori, fungul Aspergillus poate fi prezent în organismul uman timp de decade, fără să producă manifestări clinice. Odată simptomele apărute, dacă este vorba despre un pacient cu o imunitate şi stare generală de sănatate optime, mecanismele naturale vor duce la inhibarea atacului. Totuşi, rinoreea îndelungată este un semn care indică necesitatea instituirii tratamentului medicamentos.

Pentru pacienţii care nu prezintă remiterea procesului infecţios sau care sunt imunodeprimaţi, tratamentul este medicamentos,antibiotic şi antifungic.

Sinuzita cauzată de Aspergillus este o infecţie care poate fi tratată relativ uşor, având un prognostic bun de vindecare în cazul diagnosticării şi a instituirii tratamentelor necesare.

Profilaxie

Profilaxia contaminării cu Aspergillus Niger practic nu există, acesta fiind un fung răspândit peste tot. Menţinerea unei stări generale de sănătate optime şi a unui stil de viaţa echilibrat ajută organismul în lupta împotriva Aspergillus.

# limba neagra paroasa                                                              # limba neagra paroasa