Igiena corectă a implanturilor dentare

Menținerea igienei orale adecvate este vitală atunci când aveți implanturi dentare. Există o mulțime de diferențe între dinții naturali și cei implantați. Aceste diferențe fac esențială curățarea completă a restaurării pentru a evita eșecul și apariția bolilor.

Osteointegrarea permite implantului de titan să se integreze în osul de susținere. Țesuturile osoase fuzionează cu suprafața implantului și fac din restaurare o parte integrantă a structurii osoase. Peste implant este fixat un bont care este susținut la exterior de țesuturi moi gingivale. Coroana dentară este fixată peste bont, iar marginea gingivală va veni în contact cu aceasta.

Modul în care dintele implantat este conectat la structura de susținere sau parodonțiul pacientului evidențiază necesitatea menținerii unei igiene orale adecvate. Placa – un biofilm de bacterii poate crește peste coroana implantată. Dacă nu este eliminată frecvent, poate crește riscul problemelor de sănătate dentară.

Implanturile au cel mai mare succes la pacienții cu gingii sănătoase și suficient os pentru a susține implantul. Dacă aveți afecțiuni gingivale, stomatologul vă va sugera un plan de tratament pentru a vă rezolva problemele gingivale înaintea aplicării implantului.

De asemenea, cavitatea bucală va necesita o curățare cu o substanță antibacteriană pentru a scădea riscul de infecție și pentru a îndepărta acumularea plăcii existente. Această clătire va fi, de asemenea, recomandată după plasarea implantului pentru o perioadă de timp.

Când vă gândiți la igiena orală, probabil vă gândiți la periaj, ața dentară și apa de gură. În principal, igiena orală nu se schimbă atât de mult în ceea ce privește implanturile, dar unele detalii trebuie luate în considerare.

Perierea dinților trebuie să se realizeze de cel puțin de două ori pe zi și întotdeauna înainte de culcare, astfel încât bacteriile să nu prospere în gură în timpul nopții.

Medicul stomatolog vă poate recomanda și metode suplimentare pentru menținerea igienei orale, cum ar fi periuțele interdentare care va pot ajuta să ajungeți în spațiile greu de curățat. Se pot utiliza atât periuțele de dinți electrice, cât și cele manuale, însă trebuie să țineți cont de duritatea periilor.

Folosirea aței dentare este și ea o etapă importantă în igiena implanturilor. În funcție de plasarea acestora și a coroanelor, poate fi dificil să utilizați ața dentară.

Dentistul dvs. vă poate recomanda ațe dentare concepute special pentru implanturi, deoarece este important să folosiți unele care să vă curețe eficient și să elimine toate resturile alimentare. În caz contrat, va crește riscul de infecție sau acumularea plăcii în jurul implantului. Un irigator oral poate fi o soluție eficientă dacă vă este dificil să utilizați ața dentară.

Dacă aveți o abraziune a dinților mai accentuată, este posibil să fiți familiarizați cu purtarea unei gutiere în timpul somnului. Odată cu aplicarea implanturilor, poate fi recomandată folosirea unei proteze speciale provizorii care se va purta pe timpul nopții pentru a preveni resorbția osoasă și pierderea implanturilor.

Dacă respectați acești pași și țineți cont de toate recomandările făcute de medicul dumneavoastră dentist, implanturile dentare pot rezista o viață întreagă.